WIADOMOŚCI

Prezes Daimlera wzywa do cyfrowej interakcji z fanami
Prezes Daimlera wzywa do cyfrowej interakcji z fanami
Prezes koncernu Daimler, Dieter Zetsche, wezwał Formułę 1 do modernizacji formy przekazu medialnego z wyścigów, aby ten sprostał standardom 21 wieku.
baner_rbr_v3.jpg
Mercedes, który obecnie dominuję w Formule 1 zdaniem prezesa niemieckiego koncernu przeżywa ogromny wzrost w sieci internet.

„W przeciwieństwie, telewizja ma problemy z atrakcyjnością swojego medium, nawet jeżeli rzadko kiedy mieliśmy do czynienia z tak dużą ilością wyprzedzania i walki na torze” mówił.

„Telewizja nie może stanowić jedynej i głównej platformy przekazu” podkreślał Zetsche.

Prezes Daimlera dodał, że świat Formuły 1 powinien wejść w erę cyfrową i rozwijać interaktywne strategie. Jako przykład podał zmiany jakich dokonali organizatorzy pokazów konnych w Akwizgranie.

„Podczas pokazów ujeżdżania jako kibic możesz napisać recenzję na swoim smartfonie lub tablecie, co stanowi dodatkową formę rozrywki i nie sprawia, że jest się tylko biernym kibicem.”

Odnosząc się do realiów Formuły 1 Zetsche zasugerował, że jednym z takich przykładów mogłoby być głosowanie w czasie rzeczywistym na to, który zespół ma wykonać pit stop: „Z nowymi, cyfrowymi platformami, musimy rozwijać interakcje, gdyż F1 jest w tym zakresie mocno z tyłu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
sharent

05.10.2015 11:38

0

wszystko czego potrzebuję, to możliwość ustawienia własnych kamer z wybranych onboardów w osobnych oknach na cały wyścig.


avatar
Reseller

05.10.2015 11:51

0

@sharent, ale wtedy Bernie nie mógłby karać zespołów za niesubordynację np ograniczając czas pokazywania ich i ich sponsorów w trakcie transmisji jak ma to miejsce teraz.


avatar
ewerti

05.10.2015 11:54

0

@1 Za dużo roboty. Mieć możliwość wyboru chociaż jednej kamery z danego samochodu bądź danego zakrętu i umożliwić robienie powtórek z wybranej kamery. Mógłbym za to zapłacić 30-50€ za sezon. Byłoby coś móc analizować wyścig w ten sposób. Wszelkie kolizje itp. byłyby jasne i klarowne. Do tego komentatorzy mieliby wspaniale narzędzie do pracy.


avatar
majorku

05.10.2015 11:55

0

Fajnie sie ogląda skrót wyścigu 30min onbord na francuskim C+


avatar
Blazefuryx

05.10.2015 17:51

0

3. Wydaje mi się, że Skysports już od DAWNA posiada tego rodzaju atrakcje w swojej ofercie.


avatar
ewerti

05.10.2015 19:54

0

No nie wiem. Jeśli tak to poproszę jakiś przydatny link. I jeśli masz rację to nie widzę potrzeby "głosowania" podczas wyścigów. Dla mnie potrzebne jest tylko interaktywne wybieranie kamery w czasie rzeczywistym.


avatar
Blazefuryx

05.10.2015 20:39

0

Wpisz w Google "Sky Sports F1's Race Control".


avatar
magic942

05.10.2015 22:15

0

Dla mnie wystarczyłby łatwiejszy dostęp do legalnych transmisji wyścigów w internecie mimo, że jestem posiadaczem cyfrowego polsatu.


avatar
Evil

06.10.2015 03:23

0

@5 U nas też była F1 na sześciu kanałach. Za czasów Canal+ (jeszcze przed Cyfrą+)


avatar
dykov

06.10.2015 12:08

0

W Formule E internauci w trakcie wyścigu mogą zagłosować, który z kierowców dostaje "Boosta" - 1 ekstra kop z sinika np na wyprzedzenie. W podobnym kierunku mogłaby iść F1 - pełna interaktywność podczas wyścigu, na pewno dodałoby to emocji podczas oglądania. Albo np puchar internautów obok klasycznego podium - tak jak to jest na wyborach Miss :)


avatar
Blazefuryx

06.10.2015 13:52

0

10. "W Formule E internauci w trakcie wyścigu mogą zagłosować, który z kierowców dostaje "Boosta" - 1 ekstra kop z sinika np na wyprzedzenie. W podobnym kierunku mogłaby iść F1 - pełna interaktywność podczas wyścigu, na pewno dodałoby to emocji podczas oglądania" Na pewno dodałoby emocji, ale raczej tych samych negatywnych, gdy człowiek miałby ochotę krzyczeć z wściekłości, że wygrał ten zawodnik, który w krzywej i subiektywnej opinii oglądających zasłużył na przyspieszenie. Kierowcy zaczęliby zajmować się kreowaniem swojego wizerunku, aby ludzie na nich w takich momentach głosowali zamiast skupić się na najważniejszej rzeczy, czyli poprawie bolidu i swoich umiejętności. Media znowu by miały kolejną sposobność, aby urosnąć w siłę. Dla mnie pomysł kompletnie chybiony i niesamowicie absurdalny, równoznaczny z całkowitą utratą zainteresowania F1, bo to już byłby cyrk w pełnym wydaniu.


avatar
Matt Cooper

07.10.2015 14:40

0

@10 Powraca się do rozwiązań, które mają promować umiejętnosci kierowców. Taki pomysl bylby zaprzeczeniem obranego teraz kierunku.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu